" 'Kur’ān’ı nasıl doğru anlayabiliriz?’ ‘Yeni anlayış nasıl mümkün olabilir?’ ‘Kur’ān’i şuur, peygamberi şuur ve beşeri şuur ne demektir?’ ‘İslam düşüncesinin özgünlüğü nerededir?’ ‘Kur’ān çağımıza ne söyler?’ ’’ sorularına kitapta cevapların arandığı ve aşağıdaki bölümlere yer verildiği belirtildi.
1. Bölümde Din Fenomeni ele alınmış, fıtri mi? kültürel mi? olduğu tartışılmış, çözümün Metafizik sisteminde olacağı gösterilmiştir. 2. Bölümde Dinin temsilcisi Peygamberin hareketinin farklı muhitlerde değişik tezahürler ettiğine dikkat çekilmiş. 3. Bölümde yazar, İslam’ın kökeni olarak Kur’ān’ın güvenirliğinin şifahi ve yazılı aktarımla gerçekleştirildiğini, hadislerin ise Kur’ān metni gibi mevsukiyetinin bulunmadığını, bu nedenle eleştirel inceleme ve araştırmadan sonra kullanılmasının gerekliliğini, hür akıl ve sistematik şüpheye yer verilmesini önerir. 4. Bölümde Elçinin hayatı, Kur’ān öncesi ve sonrası olarak ayrımlar. 5. Bölümde Vahyin, ilham ve sezgiden farkını ortaya koymaya çalışır. 7. Bölümde Sübjektif Şuur başlığı altında Kur’ān ifadelerinin Gayri Şahsiliği ve sorunun Metafizik ilgisini görür. 8. Bölümde Peygamberin Kur’āni şuurunun, Kur’ān’dan önce değil sonra başladığına dikkat çeker. 10. Bölümde Vahyin Fenomenal Özellikleri olarak; Kısım kısım inmesi, bunun hikmetinin misyonunun hayata geçirebilmesi olduğunu belirtir ve Vahyin Niteliği konusunda beşeri kavrayışa indirgenemeyen kavrayışların mevcudiyetinden söz eder. 11. Bölümde Kur’ān’ın Yönlerini, Müteşabih Ayetler, Zıt Anlatımlar, Metaforlar şeklinde işler.
Toplantı katılımcıların soru ve görüşleri ile son buldu.